onsdag 10 juni 2009

JUST LIKE HEAVEN




Jag hatar kvällar, nätter, ensamna sådana. usch och den här 15 åriga Therese, hur hemskt?
artikel efter artikel har läst, och hennes blogg. ingenting förvånar en längre.

& Medina - Sagoland går på repeat ifrån mer än en timme sedan.
jag gjorde även Ida besatt, underbart. fick även höra sötnosens
röst idag, känns som de var evigheter sen vi sågs, ja menar man
är van att träffas varje dag, skratta, prata, slåss och tjafsa.

imorgon är det 14 år och 9 månader sedan min syster somnade in.
det är tugnt de är jävligt tugnt. något som följer en varje dag.
nej, jag skäms inte längre för att gråta när jag hör hennes namn,
när man pratar om henne eller tittar på kort. men jag kan hantera
det bättre. och våga skratta och le för hennes skull. en sådan fin människa,
så söt och så otroligt vacker hon skulle växa upp och bli, bruna ögon i love it.

men jag får fortsätta leva med minnen och jag är livrädd att de ska suddas ut.
gosedjuren luktar inte längre du, de har kramats sönder och luktar nu mer mig än dig.
& jag tänker fortsätta ställa mig frågan, varför du, varför just du och ingen annan?

Inga kommentarer: