måndag 4 januari 2010

A WAY OUT


nyss hemkommen ifrån en dag hos mamma och bror.
snutten åkte till jobbet vid 2, och var så sjukt rastlös.
så blev bussen till ullstämma med lille neo.

blev att sjunga lips med lillebror,
(& jag älskart, för jag vinner jämt emot honom)
från att vara rätt glada blev väll alla mer eller
mindre rätt sura på varandra, men jag håller
mig till sanningen och kommer alltid att säga
vad jag tycker och inte tycker, jag är den jag är.

hur nu framtiden kommer att se ut, det återstår
att se, jag tänker ialf inte vara i närheten av folk
som sagt att jag är en slampa, att jag ska gå och
avlida rakt upp i ansiktet på mig, hur nu någon
annan skulle reagera är upp till den, jag glömer
det aldrig, tänker inte förlåta, väljer att ignorera
och inte ha något med den personen att göra,
aldrig mer, inte ens i framtiden, valet är mitt.
(att jag nu detta skriver här, är väll inte helt
okej hos alla, men det är min blogg och samma
sak som att jag står och skriker ut det istället)

Inga kommentarer: