lördag 13 februari 2010

TAKE ME FOR A RIDE


igår efter skolan blev de hem slänga sig en stund i soffan
och sen skjutsade snutten och hägg ner mig till staden
där de väntades fika med min soulmate, uppdaterad
över huvudet och jag fick prata av mig, underbart!

blev sen att traska hemåt i de grå och slänga sig
framför tvn och stanna där hela kvällen med min
bebis, mådde illa hela natten och halv 3 kom en
sötnos med alkohol andedräkt och kylde ner sängen.

som vanligt när man sitter hemma och väntar på
att sin man ska komma hem, för att få en mys stund
innan man ska sova, lyckas då aldrig då han somnar bums.
lika kul varje gång, inte..

nu är klockan 2 och jag är rastlös upp över öronen
och min sötnos blir gääälen när jag försöker väcka
honom, hans morgon humör kan köra upp sig i ...!

Inga kommentarer: