söndag 13 mars 2011

13 mars


igår fyllde viveland år så blev en sväng inne hos honom.
och jag som är nykterist fick visst i mig några öl? haha,
jag skyller på tom, och nej man ska inte blanda med
värktabletter men man kan glömma bort?

ibland är det skrämmande så nära men endå så långt borta
man är ifrån en person, man tar orden i munnen på varandra
har sin egen åsikt men endå är så jävla överens, mäktigt.

& jag säger som jag alltid sagt, det finns folk till allt.
och det där med att inte lägga energi på saker man
inte har ett skit med att göra är så roande? eh vi sätter punkt.
jag har ju inte med det att göra heller?

men fan så jobbig natt, ni vet när det känns som man sovit
med öppna ögon och inte fått en blund sömn bara legat och
vridit och vändt på sig, fast man vet att man endå har sovit,
det tar på krafterna, tungt jäkla huvud.

Inga kommentarer: