tisdag 1 februari 2011

you, me and everyone else


idag på jobbet snackade vi barnverkstad, eller ja min mammas och hennes graviditeter och åldrar hit och dit. jag tycker att föräldrar som är gamla med små barn är "hej jag ryggar tillbaka", tror min mamma är på min sida, haha. jag har satt en gräns att man ska ha fått sitt första barn innan 30 år sen kan du få ett när du är några år äldre, haha. mina åsikter du får ha dina egna!

räknade ialf ut att mamma var 21 när hon fick caroline, 23 med mig och 25 med johan. 24/25 år frånskild tre barns morsa. samtidigt som johan var spädbarn får min syster cancer, när johan är 11 månader dör min syster. hur orkar man? min mamma är stark, jävligt stark.

min mormor var 17 år när hon får min morbror peter och morfar var 19 år. min morfar är 48 när han blir morfar för första gången (Säger man så? hah).

& jag säger att jag vill ha två barn, då kläcker mamma ur sig att hon gärna skulle haft 4 st om det var så? nej men herregud, två st max tre barn! & jag skulle dö om hon blev gravid igen, hur pinsamt, hur förfärligt? tur att tanta är på min sida promt nej på den frågan, haha...

Inga kommentarer: