torsdag 13 oktober 2011

Lax pasta

Dagens måltid bestod utav laxpasta, hade till och med lyxen med att maten var klar när jag kom hem från jobbet, det kallar jag LYX, då det blir allt mer sällsynt, hah. fick först som ursäkt "men jag vet inte hur man gör".


Du behöver:
Lax filé
bandspaghetti
matlagningsgrädde
tomatpure
grönsaks/fisk buljong (beroende på va du har hemma)
citronsaft
salt, peppar, citronpeppar

Skär laxen i bitar/tärningar och stek på, koka pasta, häll i matlagningsgrädde i en kastrull tillsätt något tryck tomatpure, några skvätt citronsaft, vi brukar använda en grönsaksbuljong och sen salta peppra och lite citronpeppar, super gott att ha i räkor i såsen. (men tyvärr var det slut i frysen) Låt det koka upp och sen är det klart, super enkelt och gott! 



(som min karl brukar säga, jag höftar på alla ingredienser, man får ta som man känner passar ens eget tycke och smak)

Inga kommentarer: