tisdag 17 januari 2012

17 januari

Igår började jag cykla igen, har ju haft bil förut men nu har jag inget val bara sätta sig och trampa i regnet, man blir ju pigg ialf men hemvägen fyfan så tråkigt + att jag tappade min skinnhandske när albert ringde mig. så blev att ta med sig spårhunden ut på kvällen och gå på vant jakt. hittade den ialf, haha.

påtal om att bränna fett och träna, motionera hitan och ditan. jag önskar jag hade mer motivation än vad jag har, men någonstans måste man ju börja ialf, och det har jag. men nu måste väll alla ta sig i kragen man ser biggest loser på tv och jag klarar inte av att sitta och titta på när dem klarar dessa träningspass jag lägger mig på golvet och kör sit ups, armhävningar och mitt nya "hemma träning" haha. och viktväktarna och itrim och allt va dem heter som har på reklamen tjejer/killar som gått ner si och så många kilon, kan dem kan du. 


min mamma har "svullat" upp sig lite så nu fick det vara nog hon stack ut på morgonen och körde ån runt. va fan det är ju egentligen bara att skippa buss/bil till jobbet/skolan ta cykeln eller gå. gå ut och gå en långpromenad innan du ska gå och lägga dig, skippa läsk, godis och flötmat i veckorna. vare sig man blir tjock eller inte utav flötmat och godis så mår man ju inte bra utav det, man ska inte bara må bra på utsidan man ska även må bra och ha ett fint inre, det får man inte utav godis varje dag. SÅ NU KÖR VI! endast godis och skitmat på helgerna och motionera lite VARJE dag.. & så käkar vi frukost, lunch, mellanmål och middag och frukt där emellan.

Inga kommentarer: