söndag 15 mars 2009

15 mars

jo åkte ju som sagt ut och red
ingen kort sträcka inte, nä vi upptäckte det mesta
på två timmar på hästryggarna, ajaj min stjärt&ben
sjukt fint skogsturer, blandat med tölt, trav och skritt.

hittade sen en rak sträcka där johanna bad mig att fatta
marie flög iväg (ingen pli på hennes häst i dem farterna, haha)
galoppera lite lätt, sen kommer johanna svishande förbi "yeeeehaaa"
grus, lera och allt bara spruta upp i ansiktet på mig, tappa stigbygeln
och kände på en galopp som var för bra för att vara sann, jisses!

åkte hem hoppade in i duschen och for sen till jobbet,
tröttare än tröttast, dog några gånger om där ett tag.
fyfan, usch på allt. var nog inte bara jag som hade
humörsvängningar och var på damp humör, mens nästa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

mens gillas

Louise Helander sa...

nä det kan jag inte hålla med om du.