tisdag 14 april 2009

jävla jävla cancer!


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4888862.ab

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4901243.ab

att världen ska vara så orättvis, att små bebisar, barn, vuxna överhuvud taget ska få cancer. att en närstående, en familjemedlem, en släkting, en vän ska få en obotlig elak artad tumör. vem vill få beskedet, "vi kan inget mer göra, du har bara några månader, veckor, dagar, timmar kvar att leva".

oh jag blir så arg, cancer ska inte finnas, jävla jävla jävla cancer. och att man inte ens kan få låta sitt barn dö hemma på vissa ställen i sverige är ju helt ofattbart, vem vill somna in på ett sjukhus man har vistas på i flera månader? vad spelar det för roll om man är ett barn eller vuxen.

det här ligger och gnar i mig dagarna i ända. att livet ska vara så förbannat jäkla orättvist. jag är ialf glad att min syster fick somna in hemma och ha oss runt omkring henne. men att hon skulle få dö i 5 års ålder, inte uppleva de jag upplevt, det svider, det gör så jäkla ont.

Inga kommentarer: