onsdag 15 april 2009

klumpeduns

blev två slappa lektioner m. mobil spel som pokemon, haha.
drog sen till stan m. Ida, Ida och Jimmy och käka lite glass,
vid domkyrkan. Ida fick ingen pinne på sin glass och glassen
fick henne även att börja blöda i munnen, haha stackare.

tog sen bussen till stallet och tog en skogspromenad m. spróti.
vet inte vem som är räddast när vi är ensamna ute i skogen,
men fi vad mycket djur och ljud som låter.

pressening fick oss att hoppa 2 m upp, och skena iväg,
något som rörde till i skogen med hastigfart fick våra
hjärtan att slå dubbel slag och sen pusta ut tre gånger extra.
fick även för mig att en älg för följde oss så satte fart i galopp
hela vägen hem. tittade sen vid gräskanten och där låg en stor
äcklig svart orm, ah fyfan, fick till ett vackert skrik där.

johanna har inte sett till en enda orm, och jag har sett 5 st
de senaste dagarna, jo men jag är nog en orm magnet.

åkte hem, fick sällskap av niclas, drog och kollade vart han ska jobba,
och sen bjöd han på max, tack&gott. men tröttnat på sån mat nu som tur är.

åkte hem skulle hjälpa mamma hålla av kokande vatten, vem fick då 5 l
skåll hett vatten på fingarna, jo men visst, gick upp i falsett och skrek AJ SOM FAN!
satte mig ner på huk och tjöt som en gris, niclas kom och visste direkt vad jag har gjort,
"så klantig som du är" så blev tvingad att stå med iskallt rinnande vatten i år och dagar.
stoppa sen händerna i en bunke med vatten i 1 timme. usch de gör ont ont ont.
rött, svullet, blåsor. snyggt. handikappad.

Inga kommentarer: