tisdag 22 september 2009

19.57 TISDAG


somnade innan sötnosen kom hem, men blev väckt och somnade
nog om lika fort igen, en varm trygg famn, höra hjärtats slag, du-dunk du-dunk.
du gör mig lycklig, du är ordet kärlek, du är känslan inom mig, du tillhör mig.

blev skolan två lektioner, första satt beata och målade naglarna på mig och ida,
kändes sådär lagom värt, förutom att vikarien löste ena skrivuppgiften till oss, tack.

blev sen en näthandels lektion som slutade med en ful ritad skiss, häng gäng
på aftonbladet, prat prat och sen sluta. mer än så behövs väll inte, haha.

åkte sen hem till mitt gulligull och gjorde ugnspannkaka och åkte och handlade.
sen for han till jobbet och jag fick traska i stormen till körskolan och ha dubbel
lektion, landsväg, motorväg och jag fick mer än beröm, inte långt kvar nu, mamma mia!

& nu har jag varit duktig att somnat till ensam mamma söker, blev väckt av telefon,
såg om hela, dammsög lägenheten, diskade och ska nu ta och titta idol, andra avenyn,
ta en dusch, klappa fisken (de går faktiskt och han tyckte de är kul, blupp blupp)
sen ska jag försöka hålla mig vaken tills klockan 11 och göra scones tills han kommer hem:)

PUSSSSSSS

Inga kommentarer: