onsdag 14 april 2010

JAG STÅR TILLS JAG FALLER, JAG FALLER SEN RESER JAG MIG UPP



jag har stannat upp , fast samtidigt går jag fortare än vanligt.
praktiken står kvar tisdagar till torsdagar, suger get pung då
dagarna är soligare än någonsin och innan kl 10 är det kallt,
vid 18 är det lika så. men de blir vad man gör det till, vi låter
våra fötter gå tills det gör ont, vi jobbar gratis och ger svart arbetskraft,
de tackar och tar emot, vi tjuter tills vi storknar och klagar som bara den.

har hunnit med bowling och fest hemma hos ida med en massa glatt folk,
tre rundor runt stångån, tre glassar på bosses, slängt på mig glajjorna,
tittat på lägenhet och bara njutit, jag har världens finaste hund, världens


vackraste, underbaraste karl, jag har aldrig mått bättre fast jag sitter och
tjuter över att inte ha något jobb, ingen ekonomi eller att dagarna går som
ekorrhjul runt runt runt och jag vill ha förändring, nytt, överaskningar..

Inga kommentarer: