torsdag 14 maj 2009

THE FUTURE BEGINS

Jag trodde jag var den som skulle flytta hemifrån/med pojkvän först, kanske skaffa ett barn, bosätta mig i linköping och bli fast här. Men den framtiden tog sig ett rejält stopp när jag bestämde mig för att endast vara vän med Niclas. Jag ska bo hemma tills jag gått ut skolan och sen dra iväg.

Men sen har vi de här vännerna som redan börjat sitt svensson liv :) haha. inte ens
18 år fyllda, det är la gääälet coolt eller ett rätt tråkigt vuxent beteende, haha :)

Ida Carlsson, hon som lever i en värld där nagellack kan rädda världen, där allt består av nagellack och långa naglar. Hon som varit tillsammans med sin pojkvän i ungefär ett år, mer eller mindre. Han som nog har allt det där en tjej vill ha, gäälet vita tänder, två bilar, en lägenhet, ett jobb och ett fett konto. Ah just de, han kanske är världens snällaste och omtänksamaste kille med, ;)

De som nu har flyttat ihop tillsammans i en bostadsrätt och skaffat sig en hund. Och ida har vuxit upp 5 år för tidigt, och hennes telefonsamtal består inte längre av vad ska jag ha på mig, vad ska jag dricka i helgen. Nä det är vad ska vi äta ikväll, har vi mjölk, ost, smörgåsar hemma. Och hon säger sig själv vara nykterist, men gumman du är avslöjad, haha :)

Sofia Hjort, min älskade allra bästa vän. Hon som är tillsammans med den snygga bartendern, som är mer än modeintresserad. En sån som jag ville ha som pojkvän, kläder kläder kläder. De som varit tillsammans i snart 4 år, 4 jäävla år.

Vi som skulle flytta till samma trappuppgång, få barn samtidigt (hon som till och med skulle föda mitt barn, haha) hon som jag ska uppleva allt med. Hon som ska bli undersköterska (tror de heter så) hon som ska plugga efter gymnasiet, vafaaaan. Hon som vill kalla sitt hem både hos mamma&pappa och hos fredrik. Hon som nu ska flytta ihop med fredrik på riktigt till en tvåa i majelden. De som ska lämna den lyhörda ettan på parkgatan.

De som redan provat på att ha katt, men tröttnade rätt fort. De kanske inte är redo med katt kiss överallt, förstörda väggar, sängar, mattor, möbler. Nää, vänta med barn, eller nä skaffa ett så kan jag ta hand om den, de dagar jag är bebis sugen, haha.

RHODOS HERE WE COME! , längta gääääälet.



Ida Ljungberg, tjejen jag fick upp ögonen för och blev störtförälskad i, anledningen till att jag bröt upp med Niclas. Vilka ögon, vilket skratt och tuttar ska vi inte prata om, mhm i like! Haha man kan ju alltid drömma, louise lesbisk? ibland kan man kanske undra om man känner mig, hahaha.

Nä men det här är världens underbaraste, goaste tjej. Tjejen med attityds problem och damp attacker (känner igen mig rätt mycket själv i henne) bara det att jag kan behärska mig, haha. Hon är underbart rolig att driva med och reta upp henne. flååååt ;)

Det här är tjejen jag ska resa land och rike runt, vi ska hälsa på hela världen. Du och jag i en luftballong. Thailandsresan i vinter? ett företag i hop m. Ida. Ett år kvar i skolan, sen är sverige ett avslutat kapitel för ett tag, för vi ska upptäcka, vi ska hitta våra män till miljonärer. Vi ska leva livet ..

Tänk dig oss i en lägenhet, med så jävla mycket skratt, med tårar, med problem, med pjamas, med våran engelska, med våra spontan fester och helt lost på andra sidan jordklotet. kan ju bara sluta gääääääälet underbart!

/men nu får du ack lämna din avtrubbade västerviks pöjk, de blir även ett avslutat kapitel. hihi

4 kommentarer:

Ida sa...

Hahaha Lollo du fattar inte hur mycket jag skrattas när jag läste de du har skrivit här. haha du är ju bara för rolig asså. Haha gud jag tror jag dör av arv;) Men nu har jag inte tid att sitta framför datorn nu ska jag städa,diska,bädda,tvätta,torka golv och mycket mer som man gör när man lever svensson liv;) <3 <3

Louise Helander sa...

haha du är ju för söt ;)
glöm inte bort att bjuda in oss ungdomar på fika, hahah.

Ida sa...

Din lila bjasunge , du är fan det bästa! :D

Louise Helander sa...

hahah ni är det helt klart <3 :)