torsdag 5 juni 2008

nedtryckt


Jag förstår inte hur vissa människor prioriterar, har du en gång varit nedtryckt och ned trampad, klarar du en gång till.


jag har legat i skiten, jag har varit mitt emellan, jag har varit som en brevbärare mellan vuxna personer, jag har varit den som ska försvara den ena mot den andra, jag har varit den som fått bo på andra ställen när dem andra inte har funnits till eller klarat av för mycket, jag har varit den som har tagit skiten. fått välja mellan gott och ont, och blivit lurad. jag har förlorat syskon, släkt och vänner bara för att allt inte blev som dem ville. (och nej jag tänker inte skriva ut mitt liv, och jag vet att det finns folk som har/haft det värre)


och det är som mamma alltid säger, du har varit med om för mycket för din ålder, du växte upp för fort. och visst jag har stärkts och lärt känna mig själv. men för det klarar jag inte att gå igenom samma sak igen. så snälla tryck inte ner mig igen, gräv inte djupare.

men jag har lärt mig, det går inte att lita på alla, alla har en negativ sida, och vet på bästa sätt hur man kan använda den för att såra andra människor.

Inga kommentarer: