söndag 30 januari 2011

min ängel


Jag kan sitta och stirra mig blind på bilder som är på dig, att du en dag satt där och fick en blixt rakt i ansiktet och hamnade på bild, på bilder som vi sitter och tittar på, just nu. att den där nallen, björnes magasin nallen alltid låg i mammas säng efter att du gått bort, dag efter dag, år efter år. jag tror den lever en idag. (att jag aldrig kan formulera texter som handlar om dig, det blir bara bladder, det är bara ord, känslor som surrar runt och aldrig får ett slut)

du är en ängel, min ängel, allas våran ängel. Det sägs att vissa människor är änglar som satts på jorden för att ta hand om oss, och en av de änglarna var du. Vingklippta änglar som ska stanna på jorden, men av någon anledning fick du ett par nya. var du för fin för denna värld? Hade du fått makten att sprida kärlek omkring dig från en annan plats, en plats som så fint kallas himlen? En plats där du får vara du, så fin och leva livet ut och alltid finnas där och va alla så nära men endå så långt bort. jag saknar dig

Inga kommentarer: