fredag 2 september 2011

motivation

jag tjatar ju om att jag ska ut och springa varje/varannan dag, JAG VILL VARA GRYM PÅ ATT SPRINGA, men jag kommer alltid med undanflykter, hinner inte, för kallt, för varmt, för trött. men jag orkar göra allt annat? ska fan ta mig i kragen, måste hitta motivation..

.. ibland önskar jag att jag var tjock eller varit vältränad för då har jag något att se tillbaka till eller jobba efter. som ex albert när han gjorde lumpen var ju vältränad, hade muskler på alla möjliga konstiga ställen, han kan ju se tillbaka på kort och få motivation, han vet vad han har haft, han vet att han kan (alla kan, ja vet), han vet vad han har framför sig och han får motivation av att han blivit mindre, smal, tunn (HAHA förlåt, men sant)eller så blir man bara så jävla frustrerad? men MOTIVERAD!

eller om man vart smal och blivit tjock då kan man se tillbaka på kort och har som mål att bli lika "smal" eller vältränad eller va sjuttsingen man vill. men gå inte efter vågen, vem bryr sig om siffror, bara man är nöjd med sig själv spelar det ingen roll om man väger 60 eller 90 pannor.

men när jag ser tillbaka på kort ser jag bara samma gamla vanliga louise med några olika hårfärger, finnar, fjortis osv.. sen jag gick i 6:an tills nu har jag typ sett likadan ut kanske pendlat i vikt 5 kg upp och ner inget mer, inget synbart. det enda ja vill få bort är mina kärlekshandtag, knullhandtag, sidfläsk? och få bra kondition. men jag har aldrig haft bra kondition aldrig orkar springa 2,5 km alla 78 ggr man var tvungen på idrotten, så vart fan ska jag hitta min motivation. det sägs ju att man inte ska jämföra sig med andra.

jag ska, jag kan, jag vill.

Inga kommentarer: