tisdag 6 september 2011

oh heeerreeguuud..

jag måste bara ventilera av mig lite angeående mitt jobb. när jag började här för lite mer än ett år sen (är för övrigt uppvuxen bland att hoppa runt på matthögarna och alltid ha mattor hemma, välja vilken matta jag vill och byta osv). men jag kan medge att jag tyckte det var lite saftigt att betala 3000 :- för en matta då. men nu kan jag inte förstå varför vissa människor grämar sig över vissa priser, du kan gå och köpa en jävla tröja för 1400:- som du sen kommer att använda 2 ggr? värt? en matta du betalar 1500-4000:- ligger där varje dag, du ser den varje dag, den gör ditt rum ombonat och fint, den ligger där säkerligen mer än 1 år, snacka om att få ut pengar för mattan! & de som kommer in har gjort en biosalong för flera tusentalskronor, med ljud, bild, soffor och dittan och dattan tycker att deras röda heltäckningsmatta ska vara gratis och tycker att en matta på 20 m2 är dyrt för 3000?

men sen älskar jag dessa som kommer in och förstår efter att köpt en matta på rusta/ikea att halva mattan ligger bredvid inte tjuter för att lägga till ett par hundra kronor för att få en vettig matta, bra kvalite, som håller! & sen dessa som kommer in betalar 10.000 kr för en matta förstår jag mig inte på, och dessutom väljer en ful matta, hah. men smaken är som baken. så nu fick jag de ur mig ..

Inga kommentarer: