torsdag 5 augusti 2010

SOM OM VI SKULLE TA VARANDRAS HAND


den här dagen döper jag nog om till en långfredag,
ja det kändes ialf som så, världens segaste dag.
jag och tomas kämpade med att ha ögonen öppna,
fysatan så sakta tiden gick, äh det var det värsta.
men nu är man ialf hemma, precis tryckt i mig några
pannkakor och ligger nu i soffan och myser med neo.
vet inte hur glad älskling blir när han kommer hem då

neo fick något ryck och var på hans ena converse och
han äger ett par flipflop mindre, men jag tjuter inte då
neo för ett tag sen tuggat i sig allt för många av mina skor.
valpstadiet tillbaka eller ett bevis på att han saknar oss? hah.

två jobbdagar kvar tills en ledig dag, jag längtar, hyperlängtar.
& med ett rejält sötsug och alla vita och guldiga toblerone slut
sitter jag nu och tuggar i mig de svarta, uäck men godis som godis för tillfället.

Inga kommentarer: