torsdag 16 september 2010

ett gott skratt förlänger livet.


idag har jag nog skrattat konstant på jobbet, hahaha.
bossen kom in idag och klaga som vanligt på något fel
jag hade gjort, haha (ni vet man ska skilja på boss&morfar,
chef/mamma/petra. ganska svårt när bossen ropar LOJSAN
hela tiden och mamma/petra slänger ut sig gumman hela tiden)

i varje fall så lärde sig min morfar att använda MONGO i varenda
mening idag efter att jag sagt det en gång..
morfar, vet du vad romar är?
jag, eeeh? nää.
morfar, nä men då var det inget roligt.
jag, okej då, en ko som romar?
morfar, HAHAHAHAHA, snacka om mongo.
(springer iväg till mamma och frågar vad det är)
jag, tattare, folkslag, flyttfolk eller något.
morfar, hahaha ja men ingen jävla ko ialf mongo.

sen lärde sig gubben att svara på sms, han fick en ny ringsignal
och han lever som i en ny värld nu, mobiltelefon woooow. han
har haft den i 10 år men har endast vetat hur man ringer och svarar, hah.
och sista halvtimmen stod mamma jag och tomas och skratta åt allt.
mammas gris skratt på slutet, mongo, maaaaarie, jajag vet inte vad
jag skriver.

har ialf lagat mat och ska slänga mig ner i soffan med en filt och gosa
med neo framför idol, invänta vår karl i huset för att få lite torsdagsmys.
för sen ser inte jag honom förens söndag natt eller måndag morgon.
men jag är faktiskt inte ett dugg avis att jag sa nej till årjäng, vafan
hoppas det är svin kallt och regnar då ska jag sova länge och mysa som faaan!

Inga kommentarer: