söndag 26 september 2010


tiden rusar förbi och det är ibland så man inte hinner stanna upp,
titta upp och ta ett nytt andetag innan en ny dag är här. jag var så
fruktansvärt lättad efter att skolan tog slut att slippa gå dit, nej så
hårt var det inte, var ju hur underbart som helst att ha någonstans
att gå där man visste att det kom folk, prata av sig och bara umgås.
men jag hatar rutiner (fast rutiner är bra, jävligt bra)
jag var livrädd att jag skulle tröttna på mitt jobb sjukt fort och känna
pina varje dag för att behöva göra samma sak om och om igen. men
det är sjukt skönt att veta vad man gör imorgon, nästnästa dag, en
vecka, om en månad. en lättnad.. att veta att varje onsdag är jag ledig
då jag gör precis vad jag vill, alla andra dagar ska jag va på jobbet kl 10
och befinna mig där till kl 18. jag trivs, vuxenlivet suger inte så hårt
trots allt.

med andra ord är jag så sjukt jävla lycklig, upp över öronen förälskad.
jag har världens finaste man (som jag bara älskar mer och mer för var
dag, en karl som får mig att känna mig som den finaste på jorden, älskad)
jag har en lägenhet, jag har ett heltidsjobb, jag har världens finaste hund,
jag har en alldeles egen bil och jag mår bra, jag har fina vänner, familj
(SOM FÖRSTÅR MIG, som jag förstår mig på, det är kärlek, vänskap)

jag skulle inte vilja vara någon annan stans i livet än var jag är nu.
jag får lära mig nya saker hela tiden, jag får ta del utav mina erfarenheter
jag lärt mig under skolan, jobb. jag får visa vem jag är, & jag är bara jag.

Inga kommentarer: