onsdag 10 augusti 2011

ja men visst är det så ..



måste bara tillägga, gud vad det ploppar ut ungar och folk blir gravida, känns som det dyker upp någon hela tiden, visseligen bara kul för det är ju så gulligulll.. haha, men tror på bara den här veckan har jag fått säga grattis till 3 st?


kom ihåg när jag var mindre och hade bestämt mig för att precis när jag gick ut gymnasiet skulle jag skaffa barn, mamma börja babbla om att bara du har ett jobb innan, åh vad jag tyckte hon var barnslig man får ju herregud föräldrapeng och barnbidrag och ditten och datten. men jag HÅLLER definitivt med min mamma idag.

nä jag ska inte ha någon unge på något år, men jag skulle aldrig aldrig skaffa barn utan att ha ett jobb innan. jag vill inte ha ett barn och inte kunna ge den allt vad den behöver, eller vill ha eller inte ha några pengar kvar till mig att njuta utav. och sen är det destu svårare att få ett jobb om du inte haft något innan, inget att komma tillbaka till.. (låter förövrigt som att jag ska skaffa barn själv, alltså bara tjej+barn? (undra vart jag tror att jag får spermierna ifrån) haha, åh förlåt, ska självklart ha barn med min maan)



kan ju tillägga att blir man oplanerat gravid eller något så förstår väll jag med att det inte är lätt att ha något jobb eller om man går i skolan, och att alla gör ju sina egna val och bestämmer sitt eget liv.


ja men det var väll det, nu prata jag med min själv genom bloggen och mamma fick väll lite stolthet i att hon hade rätt eller får mig att förstå, haha ;)

Inga kommentarer: