måndag 3 maj 2010

JAG ÄR SÅ TRÖTT TRÖTT TRÖTT TRÖTT PÅ DIG DIG DIG DIG!


fyifan så jävla less jag är på allt, precis allt.
(nej jag vet, man ska inte säga allt när man inte menar allt)

trött på att få lögner spottandes i ansiktet, att man duger när det passar dig.
att man ska behöva få göra allt själv för att få se något resultat.

trött på falska äckliga människor, trött på folk som river murarna.
trött på att behöva stå i försvar vad andra gör och inte gör.

idiotiskt trött på den där jävla praktiken, gör allt för att slippa gå fulla dagar.
så jävla trött på skolan som bara fyller ut dagarna för att behöva gå dit, när
det är mer än värdelöst.

jag vill ha ett jobb, jag vill ha variation, finns inget värre än dagar som ser
lika dana ut, dag efter dag (välkommen till vuxen livet va?) nee för när jag
blir "vuxen/stor" ska jag fortsätta se på mina barnprogram, barnfilmer,
göra det jag tycker är kul, inte fastna på något jävla jobb jag vantrivs på.
jag ska inte gå upp på morgonen, gå till jobbet, hem och laga mat, inta tvn
och sen sova, för att sedan göra samma sak igen, aldrig i hela mitt jävla liv.
då kan jag lika väl gräva min egna grav redan nu..

& säg nu inte att jag drömmer mig bort och tyvärr gumman så där ser verkligheten ut.
för jag vet att man jobbar 5 dagar i veckan (oftast) 10-18?! men jag ska göra det
på mitt sätt, vill jag hinna med allt de andra jag tycker är kul ska jag också göra det,
& verkligheten ser tyvärr lika tråkig ut som praktiken, men den STORA SKILLNADEN
är att den 25;de varje månad får man en fet lön och inte 20 kr om dagen, med den lönen
hjälper de mig att kunna göra det jag vill! punkt slut, ska dränka mina sorger, mina deppigheter
med att mysa med min hund som ger mig den kärleken som inte du du du du du klarar av..

Inga kommentarer: