söndag 9 maj 2010

OM DU SKULLE PROVA PÅ ATT BLI KÅT TILL MAX OCH SEN TYNA BORT



Jag är envis som en åsna, får jag inte som jag vill
ser jag till att göra allt i min makt för att få som jag vill!
det har alltid funkat på ett eller annat sett.

& jag gör oftast rätt, men får ingen beröm för det jag gör

och att du istället lägger ner tiden på när jag tjurar och
inte är på humör, ja då är det väll helt klart att man kan
kläcka ur sig "du surar ju jämt" & om det skulle vara så
kan du kanske tänka på vad som får mig att bli de?

jag har en förmåga att skrika rakt ut, sådär alldeles för
onödigt och högt, helt utan att tänka mig för, jag går
upp flera decibell bara sådär, irriterande för vissa,
även för mig själv, förlåt jag rår inte för det?

jag är kåt som ett (djur?), i detta förhållande är de kvinnan
som får ta initiativen för att få sig något, vad vet jag när folk
räcker upp handen en efter en om att jag är den kåtaste de
träffat, ta det rätt nu. jag är en person som har lätt för att prata
och tar samtalsämnena slut funkar alltid sex sex sex, inget mig
emot då det är sjukt roligt och intressant samtalsämne, nå?
sen att endel rycker på ögonbrynet när de första gången träffar
mig och jag råkar kläcka ur mig något som man kanske inte
säger sådär första gången rakt ut, men vad vi kommit fram till
är att alla gör vi samma saker bara det att endel håller de inom sig.

jag har ett humör som kan ändras på mindre en än åttondelssekund,
från super glad till en ilsk kossa, från att sen sätta mig ner längst väggen
dunka huvudet i väggen och stor tjuta för att sedan bli rastlös upp över
öronen, vad vet jag, man får lära sig att leva med de.

Inga kommentarer: