fredag 26 september 2008

tell me ..

Om jag har svårt att tro på folk? om jag har svårt att ändra min första uppfattning om folk? om jag får min egen bild? om jag har svårt att ändra på mig? ..

nae jag klandrar ingen, så länge den inte gör något fel/dumt mot mig, dem andra. och klart som fan det är svårt att ändra sin första uppfattning om folk, alla får en sådan. och hos vissa är det lättare att ändra den hos, andra inte. och endel behöver man inte ens ändra sin uppfattning om för dem är så sjukt gulliga, omtänksamma att man skulle vilja krama ur dem och få lite till sig själv.

& svaret är jag, jag har svårt att tro på folk, vissa, med den uppväxten med folk runt omkring mig som behöll hemligheter, sanningen inom sig, och ljög ihop annat som skulle låta bättre, finare i mina öron. sånt som inte skulle förstöra för mig senare (sanningen kommer alltid fram) förr eller senare, jag har bara oturen att få bit för bit och behöva pussla ihop.

men jag hör, jag hör när du ljuger, för ofta har människor en förmåga att överdriva saker, lägga på och då är det endast fem ord av din långa predikan som är sanning. och nej jag är inte oskyldig jämt heller. men vi alla vet ..

1 kommentar: