torsdag 4 september 2008

vart tog hoppet vägen?

Jag fick en länk till en blogg av en vän till mig, trodde först det var något virus, någon konstig sida som bara kan skickas vidare sådär ibland.. men hamnade istället på en killes blogg som räknar ner från dag 9o tills dag 0 då han ska ta sitt liv.

han skriver om varje dag, han planerar, han lever som vanligt och inget kan stoppa honom. jag trodde det var min väns blogg först tills jag såg att det var en bild på killen, blev sjukt rädd. mår dåligt av att läsa den, helt sjukt med andra ord.
och jag skriver inte om det här för att hänga ut honom, internet är tillgängligt för alla. och det är synd att han har bestämt sig, att dem runt omkring honom inte räcker till.
allt med döden får mig att må illa, vilja försvinna, önskar bara han kunde ändra sig, hitta något som betyder mer än döden för honom.

& påtal om döden, snart är det 14 år sedan min syster försvann från jorden, 14 år sedan hon försvann med endast kort och leksaker som minnen. lukten har försvunnit, bilderna har bleknats. minnena har börjat suddats ut, jag mår illa ..

Inga kommentarer: