torsdag 21 oktober 2010

this afternoon


blev vårdcentralen imorse och att sitta i ett väntrum med en tant som
stirrade järnet fick mig att vilja hoppa ur stolen och ryska om den stackarn.
men satte istället på mig solglasögonen och fortsatte läsa tidningen, pucko!

när man kommer till läkaren blir hon helt fascinerad för hon har aldrig tidigare
stött på något liknande, så hon kallar in kollega efter kollega för att det också ska
få se. hallå, kan ni inte bara ge mig min medicin? alla var överens att det inte är
streptokocker som det tidigare trott utan det är ett virus som ligger och sover och
hoppar fram sådär vart tredje år, helt normalt, fast inte på ögat. och det kunde
nästan komma överens om att det var herpes, hallå herpes i ögat? mysigt.

aja jag är ialf glad att det vet vad det är (eller nästan vet) hoppas bara medicinen
hjälper för jag mår piss och halva ansiktet är svullet och blåsorna är vidriga.
ja men jag har nog hellre herpes i ögat än i underlivet? pöööh (åh nej mitt herpes
förflyttas inte, så kommer inte få det någon annanstans)

men min pojkvän håller avstånd, ni vet pratade inte med varandra på två timmar.
man behöver inte alltid det i ett förhållande för vi båda vet när vi är tjuriga? ja och

sen kan den ena ligga i sängen och glo tv medans den andra tar upp hela soffan,
om det nu är möjligt. faaan mitt humör är nere på botten, mitt självförtroende gräver
sin egen grav.

& på jobbet försöker jag stå så enbart den ena sidan syns, inte så lätt och när det pratar
med en och får syn på ögat stannar det upp, hakar upp sig och försöker titta ner, men det
är rätt uppenbart, jag skulle också glo ihjäl mig på en tjej som ser helt mongo ut.

Inga kommentarer: