tisdag 16 december 2008

ensamt, rädd

Jo jag är nog ingen ensamvarg, (okej, jag ljög) men kan vara en ensamvarg om någon är hemma, om jag hör någon pyssla i köket eller sitta och titta på tv i andra rummet. så jag får vara för mig själv, tänka och längta, önska och hoppas. då mår jag oftast bäst.

men sen får jag även mina ryck då jag måste ha sällskap, värme, närhet. vara social och prata av mig. föredrar sällskap, någon att byta ord med. men ingen som sätter sig fast på mig och måste vara hela hela hela tiden, utan att man får ro i kroppen, kunna andas ut..

varför just detta, joo för jag tittade på Narnia, prins caspian somnade till lite och sen så fort jag hörde en bil eller ett ljud trodde jag att någon skulle öppna upp dörren och ta mig, råna mig eller va fan som helst. yes jag är en barnrumpa.

hur fan ska du kunna flytta hemifrån, du som hela tiden tjatar? jo det ska jag säga dig, min niclas ska alltid vara vid min sida, annars har jag väll en granne som man kan springa in till om en 'mörk man' skulle komma. haha

Inga kommentarer: