tisdag 9 december 2008

tradition

wätt ska va wätt, som alltid!
och visst är det så att på julafton vaknar man upp på morgonen och har 1-2 paket liggandes vid sängen, går sen upp och äter en frukost tillsammans med familjen. gör sig senare julfin och lyssnar på massa julmusik och sätter igång med maten. sen äter man och sen fördriver man tiden med en massa tjöt.

bänkar sig sen framför kalle & co och sitter typ och somnar och önskar att man ska vakna upp tills det är slut, (men det är endå tradition) sen väntar man förväntansfullt på att få öppna paketen.

sen är det fit for fight.

& det är inte så att man går upp äter gröt sen öppnar julklappar åker till nästa julfirande äter mat igen och öppnar paket där och sen skiter fullständigt i att vänta på kalle. ajabaja.. haha

det jag ville få fram var att min familj skulle fira jul hos niclas familj och släkt (eftersom mina familjehållanden är lite som dem är) men nu fick jag reda på att vi skulle dit vid ett visst klockslag för att äta och sen skulle niclas och andreas iväg i några timmar för att sedan komma tillbaka, och innan de åkte skulle vi öppna julklapparna, så fan heller. jag ska öppna mina efter kalle! så blev lite tårar på detta, tradition tradition tradition.

min pojkvän vill att jag ska växa upp, men va fan .. (ska endå fira jul med dem, fast efter kalle!) mamma höll med ;)

Inga kommentarer: